• Paz. Ara 3rd, 2023

Akademisyenler ve akranlar tarafından ‘ideal öğrenci’ değerlendirilirken en az değer verilen akademik beceriler

May 14, 2021 #Eğitim
apay zeka ve giyilebilir kameralarıapay zeka ve giyilebilir kameraları

Hem öğrenciler hem de üniversite personeli tarafından değer verilen ‘ideal öğrenci’, mükemmel akademik sonuçları, yüksek zekası ve iyi istihdam edilebilirliği olan birinden ziyade dakik, organize, çalışkan ve hevesli bir öğrenicidir.

Bu , İngiliz üniversitelerinde 1000’den fazla öğrenci ve personelin ve bu grupların 132 üyeli odak gruplarının yer aldığı hakemli dergi Educational Review’da yayınlanan yeni bir çalışmanın sonuçları .

Katılımcılardan ideal bir öğrencinin en önemli beş özelliğini yazmaları istendi. Araştırmacılar daha sonra Birleşik Krallık’taki 1.043 üniversite öğrencisi ve personelinden her bir özelliği birden beşe kadar önemli bir ölçekte derecelendirmelerini istedi.

Sonuçlar, ‘ideal öğrenci’ olmanın sekiz boyutu olduğunu ve bu özelliklerin açık ara en önemli boyutunun ‘çalışkanlık ve bağlılık’ olduğunu gösterdi – öğrenmeye karşı olumlu bir tutum gibi özelliklerin önemini yansıtıyordu. güçlü bir iş ahlakı, bir konuya karşı istek ve özveri ve çaba.

Saygı duyulan ikinci en önemli boyut, örgütlenme, hazırlıklı olma, dakiklik ve kurum kurallarına uyma dahil olmak üzere ‘örgütlenme ve disiplin’di.

“Akademik beceriler”, “istihdam edilebilirlik becerileri” ve “zeka ve stratejik bir yaklaşım” hem personel hem de öğrenciler tarafından en alttaki üç sırada yer aldı. Akademik beceriler, eleştirel düşünme, istatistik kullanımı, rapor yazma ve sunum becerileri gibi tipik olarak üniversitede değer verilen ve ödüllendirilen varlıkları ifade eder. Öte yandan, istihdam edilebilirlik becerileri, iletişim, liderlik ve sosyal becerilerin yanı sıra iş deneyimi ve ders dışı etkinlikler dahil olmak üzere tipik olarak işverenler tarafından değer verilen nitelikleri içerir.

En az puan alan boyut, akademik açıdan akıllı, yetenekli ve yüksek başarıya sahip olmanın genel olarak en az önemli olarak görüldüğünü gösteren ‘zeka ve stratejik bir yaklaşım’dı.

Makalenin ortak yazarı olan Reading Üniversitesi Eğitim Doçenti Billy Wong, “Akıllı ve stratejik olmak personel için o kadar önemli görünmüyor ve öğrenciler için sadece kısmen daha önemli görünüyor” diyor.

“Mezunların derece sonuçlarına göre değerlendirilme derecesi göz önüne alındığında, bu şaşırtıcıdır. Üniversiteler de mezunlarının istihdam istatistiklerine göre giderek daha fazla ölçülmekte, reklamı yapılmakta ve sıralanmaktadır, bu nedenle istihdam becerilerinin en altta yer aldığını görmek ilginçtir. ideal öznitelik listesi. “

İdeal öğrenci yapan şeyin sekiz boyutu şu sırayla seçildi:

Gayret ve angajman
Organizasyon ve disiplin
Yansıma ve yenilik
Olumlu ve kendinden emin bakış açısı
Başkalarını destekleyen
Akademik beceriler
İstihdam edilebilirlik becerileri
Zeka ve stratejik yaklaşım

Bununla birlikte, belki de şaşırtıcı olmayan bir şekilde, personel ve öğrenciler ‘ideal öğrenci’ fikrinde biraz farklılaştılar. Örneğin, personel istihdam edilebilirlik becerilerini öğrencilerden daha az önemli olarak derecelendirdi. ‘Olumlu ve kendinden emin bir bakış açısına sahip olmak’, öğrenciler tarafından üçüncü ve personel tarafından altıncı sırada yer aldı ve öğrenciler için akıl sağlığı ve mutluluğunun daha büyük önemini yansıtıyordu.

Dr Billy Wong, “Öğrenci mutluluğunun ve güveninin önemi, özellikle üniversite akıl sağlığı hizmetleri ve danışmanlığına yönelik taleplerin son yıllarda arttığı bildirildiğinden, öğrencilerin zihinsel sağlığını ve refahını geliştirme çabalarında çok önemlidir” diyor.

“Çalışmamız, personel ve öğrenciler arasında öğrenci refahı konusundaki algıları ve öncelikleri açısından bir tutarsızlığın altını çiziyor ve personelin mesleki gelişiminin, personelin öğrencilerin refahını desteklemede oynayabilecekleri rol üzerine eğitimi içermesinin yararlı olabileceğini öne sürüyor.”