• Sal. Eki 19th, 2021

İstanbul Haberleri

İstanbul Haberlerinin Yayımlandığı Yerel Gazete

Bizi bir turist destinasyonuna en çok çeken şey nedir?

Bizi bir turist destinasyonuna en çok çeken şey nedir

Turistlerin belirli bir yeri ziyaret ederken beklentileri, seçilen destinasyonun çeşitli özellikleriyle ilgilidir: kültür, mimari, gastronomi, altyapı, peyzaj, etkinlikler, alışveriş vb. Bu özellikler, insanları varış noktasına çeker ve gezinin genel deneyimine katkıda bulunur. . Bir bütün olarak, varış noktalarının çok önemli yönleridir ve başarıları üzerinde derin bir etkiye sahiptirler. Bu nedenle, kentsel destinasyonların pazar segmentinin incelenmesi, şehirlerin ekonomik kalkınması üzerindeki etki nedeniyle özellikle önemlidir.

Bir destinasyonun rekabet gücü, markanın uzun vadede pazarda başarılı bir şekilde bir niş işgal etme kabiliyetini ifade eder. Diğer rakiplere kıyasla pazardaki konumlarını korurken kaynakları korumak için katma değerli ürünler yaratma ve entegre etme potansiyelidir. Marka imajı için, destinasyonun benzersizliği, istenen konumlandırmanın anahtarıdır ve bu, markayı turistler için benzersiz ve ayırt edilebilir kılar.

UPF İletişim Departmanı İletişim, Reklamcılık ve Toplum (CAS) Araştırma Grubu araştırmacısı Sara Vinyals Mirabent, sorunu gündeme getirdi ve Avrupa’daki en popüler on iki şehir merkezinde inceledi. Bu araştırma, Avrupa şehirlerinin kentsel destinasyonların pazar segmentinde rekabet etmek ve diğer rakip şehirlerden sıyrılmak için en çekici özelliklerini nasıl kullandıklarını anlamaya yardımcı olur.

Vinyals, araştırmasının sonuçlarını Journal of Destination Marketing & Management’ın gelişmiş çevrimiçi baskısında yayınladı . Bu çalışmanın amacı iki yönlüdür. Bir yandan, ziyaretçileri Avrupa’nın en popüler kentsel destinasyonlarına çekmek için iletişimin baskın özelliklerini belirlemeye çalıştı. Öte yandan çalışma, ayırt edici unsurlar olarak hareket eden destinasyonların en alakalı özelliklerini belirlemeyi amaçladı. Önceki çalışmaların sınırlamalarına değinen Avrupa şehir turizmi bağlamında en popüler destinasyonlara ilişkin temel bir çalışmadır. Araştırma, ITOURIST araştırma projesinin bir parçasıdır.

Çalışma, Avrupa’daki en popüler on iki kentsel destinasyonun resmi iletişim kanallarının benzerliklerini ve farklılıklarını belirlemek için bir içerik analizi gerçekleştiriyor. Son örnek, aşağıdaki şehirlerden resmi turizm kuruluşları tarafından işletilen on iki resmi web sitesini içermektedir: Londra, Paris, İstanbul, Barselona, ​​Amsterdam, Milano, Roma, Viyana, Prag, Münih, Madrid ve Frankfurt.

Sonuçlar, bu spesifik pazarda rekabet edebilmek için turist ürünleri ve paketleri, kültürel cazibe merkezleri ve gastronominin ziyaretçileri çekmek için seçilen kritik unsurlar olduğunu göstermektedir. İncelenen on iki şehir, ele alınan tüm web sitelerinde bu konulara adanmış önemli miktarda içerik gösterdi (% 40’tan fazla). Bu stratejilerin her durumda yaygınlığı, bu rekabetçi kentsel destinasyonlar için önemli rollerini göstermektedir. Sonuçlar aynı zamanda tarih, konaklama ve boş zaman etkinlikleri ile ilgili stratejilerin Avrupa şehirleri arasındaki farklılaşmanın ana kaynakları olduğunu da belirlemektedir.

İncelenen Avrupa kentsel destinasyonları arasında, içerik analizi, pazara daha küçük destinasyonlar yerleştirmek için kullanılabilecek üç ana farklılaşma alanını (D1, D2 ve D3) ortaya çıkardı. Destinasyonlar arasındaki temel fark, boş zaman ve kültürle ilgili reklam stratejileri arasındaki ikilikle açıklanabilir (D1). Bununla birlikte, altyapı (D2) ile ilgili alanlar ve turistik alanlara yakın konumlar (D3), önemli bir farklılaşma kaynağını temsil etmektedir. Avrupa’nın en popüler on iki destinasyonu arasındaki bu üç ana faktör, destinasyonlar arasındaki farkların% 70’inden fazlasını açıklayabilir.

Bu çalışmanın sonuçları, şehrin turistik ürünlerini ve paketlerini, kültürel cazibe merkezlerini ve gastronomisini çevrimiçi rekabette Avrupa’nın kentsel hedefi olarak tanıtma ihtiyacına işaret ediyor. Buna ek olarak, altyapı ve ulaşım, peyzaj ve doğal kaynaklar, etkinlikler ve sporlar da iletişim uygulamaları yoluyla daha istikrarlı bir varlığa sahip gibi görünmektedir, ancak bu kategoriler söylemde öncekilere göre daha az önemlidir.

İstanbul Haberleri

İstanbul'da yaşanan son dakika gelişmeleri, en güncel haberleri okuyucusuna sunan bağımsız yerel gazete. İstanbul Haberleri  

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir