• Cts. Eki 16th, 2021

İstanbul Haberleri

İstanbul Haberlerinin Yayımlandığı Yerel Gazete

Egzersiz Yediklerimizi Nasıl ve Ne Kadar Etkileyebilir

Yoğun egzersizlerden önce ne zaman ve ne yediğinizi planlamak, fitness ve yemekle sağlıklı bir ilişki kurmanıza yardımcı olabilir.

Egzersiz, gıda ile olan ilişkimizi hem fiziksel hem de psikolojik olarak etkiler.
Yeni bir egzersiz rutinine başlarken, ihtiyacınız olandan daha fazla kalori yiyebileceğinize inanabilirsiniz, bu da kilo vermeyi zorlaştırır (eğer hedefiniz buysa).
Sağlık uzmanları, öğünleri planlamanın ve egzersizin iştahımızı ve yiyecek algımızı nasıl etkilediğinin farkında olmanın yaşam tarzı değişikliklerini kolaylaştırabileceğini söylüyor.
COVID-19 salgını nedeniyle kısıtlamalar, bazı insanların daha önce yaptığı gibi sık sık (veya yoğun bir şekilde) egzersiz yapmayı daha zor hale getirdi.

Aslında, çoğumuz geçen yıl kendimizi daha hareketsiz bir yaşam tarzı uygularken istenmeyen kilo alırken bulduk .

Ancak kısıtlamalar hafifledikçe, birçoğumuz kilo vermeye ve egzersizi sağlıklı ve ölçülü bir şekilde kucaklamaya nasıl yaklaşacağımızı düşünmeye başladık.

Nutrients dergisinde yayınlanan yeni araştırmalar bu görevi kolaylaştırabilir.

Çalışma, fiziksel aktivite ile nasıl ve ne yediğimiz üzerindeki etkileri arasındaki bağlantıyı inceledi .

Bulgular, fitness ve yemekle olan ilişkimize dair bazı ilginç bilgiler sunuyor ve yaşam tarzı değişiklikleri yapmak isteyen insanlar için daha net bir yol haritası sağlamaya yardımcı olabilir.

Araştırma ne gösteriyor
Çalışma için, Münih Teknik Üniversitesi (TUM) ve Nebraska Üniversitesi’nden araştırmacılar, 19-29 yaşları arasında 23 kadın ve 18 erkek olmak üzere 41 sağlıklı yetişkini araştırdı.

Katılımcıların ortalama vücut kitle indeksi (BMI) 23.7 idi. Bu, boy ve kiloya dayalı bir vücut yağı tahminidir.

Genel olarak, 25’in üzerindeki bir BMI, bir kişinin “aşırı kilolu” olabileceğini gösterir.

Daha sonra, ilk ziyaretlerinde rastgele olarak 45 dakikalık bir egzersiz seansı veya 45 dakikalık bir dinlenme süresi atandı. Daha sonra araştırmacılarla ikinci ziyaretlerinde ters oturumu değiştirip tamamlayacaklardı.

Her ziyarette, egzersiz grubuna atananlara fiziksel aktiviteden önce ne kadar aç veya tok oldukları, tercih ettikleri yiyecek miktarı ve yemenin ne kadar süreceği açısından farklılık gösteren yiyecek türleri arasında seçim yapma konusunda elektronik anketler verildi. onları.

Katılımcılar daha sonra her bir gıda maddesi türü için istedikleri porsiyon boyutunu yazarak araştırmacılara tercih ettikleri yiyecek miktarlarının ne olduğunu bildireceklerdi.

Araştırmacılar, bu tercihleri, gıdanın 4 saat sonra hem hemen hem de daha sonra tüketilmesi için topladı.

Bu anketi yanıtladıktan sonra, katılımcılar 45 dakikalık egzersizlerini bir bisiklet ergometresi üzerinde tamamlayacaklardı. Bitirdikten hemen sonra, anketi ikinci kez ve ardından 30 dakikalık bir aradan sonra tekrar dolduracaklardı.

Egzersiz grubunda olmayanlar yine de üç tur anketi tamamladılar, ancak 45 dakikalık egzersiz yerine dinlenme süreleri vardı.

Sonuçlar?

Araştırmacılar, egzersizin insanların seçtiği yiyecek miktarlarında daha büyük bir artış sağladığını keşfetti. Bu hem egzersizden hemen sonra hem de 30 dakika sonraydı.

Ayrıca egzersizin, antrenmanlarını bitirdikten hemen sonra ve 30 dakika sonra daha fazla acil tüketim arzusu ile sonuçlandığını buldular.

Çalışma yazarı Karsten Köhler , egzersiz, beslenme profesörü ve TUM’da sağlık, Healthline’a anlattı.

Köhler, araştırma ekibinin egzersiz sonrası 30 dakikalık süre sonunda artışın fark edilir olmasını beklediğini, ancak egzersizden hemen sonra bir artış beklemediğini söyledi.

Bunun “egzersize bağlı iştahsızlık” denen şeyden veya egzersiz sırasında ve hemen sonrasında kişinin açlık veya iştah hissindeki azalmadan kaynaklandığını söyledi.

Bu fenomen, anoreksijenik hormonlardan ve egzersiz sonucu iştah uyarıcı hormonlardaki reaksiyonlardan kaynaklanır.

Ancak, egzersizden hemen sonra artışların egzersiz sonrası 30 dakikalık egzersizle karşılaştırıldığında daha az güçlü olması, ilk varsayımımızı bir şekilde doğruluyor ”diye ekledi.

Köhler, birisinin egzersiz yaptıktan sonra neden aşırı yemek yiyebileceği veya daha fazla yemek yiyebileceği sorulduğunda, vücudun egzersizden hem psikolojik hem de fizyolojik ipuçlarına tepki verdiğini genel olarak bildiğimizi söyledi.

Psikolojik, bir antrenmanı tamamlamak için bir “ödül” arama hissini içerirken, fizyolojik, “egzersizin artan enerji harcamasını telafi etmek için gıda alımını uyaran” vücudunuzdaki metabolik ve endokrin ipuçlarından kaynaklanır, dedi.

İstanbul Haberleri

İstanbul'da yaşanan son dakika gelişmeleri, en güncel haberleri okuyucusuna sunan bağımsız yerel gazete. İstanbul Haberleri  

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir