• Cum. Nis 19th, 2024

Finansal araştırmalar gösteriyor ki kırmızı renk yatırımcı davranışını etkiliyor

May 10, 2021 #dünya, #yatırımcı
ırmızı renk yatırımcı davranıırmızı renk yatırımcı davranı

“Kırmızıyı görmek” ifadesi sinirlenmek demektir. Ancak yatırımcılar için kırmızıyı görmek tamamen farklı bir anlam kazanıyor.

William Bazley Kansas Üniversitesi’nde finans profesörü yardımcı doçenti William Bazley tarafından yazılan yeni bir makalenin arkasındaki dayanak budur.

“Görsel Finans: Kırmızının Yatırımcı Davranışı Üzerindeki Yaygın Etkileri”, finansal verileri temsil etmek için kırmızı rengin kullanılmasının bireylerin risk tercihlerini, gelecekteki hisse senedi getirilerine ilişkin beklentilerini ve alım satım kararlarını etkilediğini ortaya koymaktadır. Renk körü olan insanlarda efektler görülmez ve kırmızının refahı temsil ettiği Çin’de sessizdir. Diğer renkler aynı sonuçları vermez.

Bazley, “Bulgularımız, renk kullanımının aracılık web siteleri veya emeklilik hizmeti sağlayıcıları gibi finansal platformlarda kullanılması durumunda dikkatli bir değerlendirmeyi hak ettiğini gösteriyor” dedi. Örneğin, renk kullanımı, yatırımcıların platformdan kaçınmasına veya uzun vadeli zararlı sonuçlara yol açabilecek önemli finansal kararları geciktirmesine yol açabilir. “

Miami Üniversitesi’nden Henrik Cronqvist ve Southern Methodist Üniversitesi’nden Milica Mormann’ın birlikte yazdığı makale, bu renk kodlu davranışı yaratan şeyin evrimsel biyoloji ve sosyal öğrenim olduğunu gösteriyor. Batı kültürü ile ilgili olarak, sosyal öğrenmenin biyolojik temelleri pekiştirmiş olması mümkündür. Spesifik olarak, rengin algılandığı fiziksel ve psikolojik bağlam, anlamını ve ona verilen insan tepkilerini etkiler.

Bazley, “Batı kültürlerinde, kırmızı rengin koşullandırılması ve deneyimler, öğrencilerin akademik hatalarla ilgili kırmızı renkte geri bildirim almalarıyla erken eğitimde başlar.” Dedi.

Kırmızı, tehlike taşıyan ve daha fazla dikkat çeken alarmlar ve dur işaretleriyle ilişkilidir. Diğer örnekler arasında, California’nın acil bir yangın tehlikesine işaret eden bir “Kırmızı Bayrak Uyarısı” yayınlaması veya Amerikan Kalp Derneği’nin tıbbi bakım gerektiren hipertansif krizi (180 / 120’den yüksek bir kan basıncı değeri) belirtmek için kılavuzlarında kırmızıyı kullanması sayılabilir. Zamanla, bir rengin negatif uyaranlarla tekrarlanan eşleştirilmesi, sonraki davranışı etkileyebilir.

Finans konusunda Bazley, kırmızı rengin negatif hisse senedi getirileriyle ilgili kötümser beklentileri uzatırken, aynı bilgileri siyah veya mavi olarak görmenin ters inançlara yol açtığını görünce çok şaşırdı.

“Bu, renk kullanımının kriz zamanlarında borsa likiditesi ve momentum anomalisi için geniş etkileri olabileceğini gösteriyor.” Dedi.

Araştırmaları, finans topluluğu dışındaki renklerin seçimi etkilediği diğer örneklerden de yararlandı. Renk psikolojisi adı verilen yeni bir alan, bunun insan davranışını nasıl etkilediğini analiz ediyor. Bazley, Nature yayınında, spor kıyafetlerinin renginin Olimpiyatların sonuçlarını etkileyebileceğini iddia eden 2005 tarihli bir çalışmasına atıfta bulunuyor.

“Günlük seçimlerimiz gibi, finansal kararlarımız da muhtemelen elimizdeki karara özgü olmayan faktörlerle şekilleniyor. Bu, dikkatimizin sınırlı olması gibi çeşitli nedenlerden kaynaklanıyor olabilir. Sonuç olarak, “Yaygın Etkiler” araştırması, toplam 1.451 kişiyle yapılan sekiz deneye dayanan Bazley, “Finansal karar vermeyi incelerken psikolojinin yönleri büyük olasılıkla içgörü sağlar,” dedi.

Bu özel projenin yüksek lisans okulunda bir sinirbilim dersinden kaynaklandığını vurguladı. Araştırma ayrıca görsel bilimci Mormann ve davranışsal finans uzmanı Cronqvist’in çeşitli uzmanlıklarından da faydalandı.

Bazley’in renk efektlerine olan ilgisi, finansal karar alma dinamikleri konusundaki genel çalışmasıyla ilgilidir.

Uzmanlığı davranışsal ve sosyal etkiler ile fintech’i birleştiren Bazley, “Günlük seçimlerimiz çok sayıda faktör tarafından şekillendiriliyor,” dedi.

“Finansal seçimlerimizi yaptığımızda da benzer bir süreç ortaya çıkıyor. Bu dinamikleri anlamanın hala erken aşamalarındayız, ancak bunlar hakkında bilgi edinmek, nihayetinde bireylerin kararlarından elde ettikleri sonuçları iyileştirebilecek içgörüler sağlama potansiyeline sahip” dedi. .

Öyleyse, Bazley’nin kırmızı rengi içeren en sevdiği finansal terim nedir?

“Kırmızı ringa balığı” ifadesini takdir ediyorum “dedi.

“Finans alanında, bir şirketin halka menkul kıymet ihraç ederken kullandığı bir ön izahnameye atıfta bulunur. Potansiyel yatırımcılar için önemli bir belgedir, ancak önemli bilgileri ihmal etme eğilimindedir; bu nedenle, genellikle üzerinde kırmızı bir sorumluluk reddi beyanı vardır.