• Per. Kas 30th, 2023

Hologram uzmanları artık havada hareket eden gerçek hayattan görüntüler oluşturabilir

May 11, 2021 #dünya
HologramHologram

Küçük silahlar olabilirler, ancak Brigham Young Üniversitesi’nin holografi araştırma grubu, doğal olarak Yoda için yeşil ve Darth Vader için kırmızı olan ışın kılıçlarının, onlardan yükselen gerçek ışık huzmeleriyle nasıl yaratılacağını buldu.

Bilim kurgu sergilerinden esinlenen araştırmacılar, Starship Enterprise’ın eşit derecede küçük versiyonları ile düşman gemisini fırlatıp vuran foton torpidolarını içeren bir Klingon Battle Cruiser arasında çıplak gözle görebileceğiniz savaşlar tasarladılar.

BYU’da elektrik mühendisliği profesörü olan baş araştırmacı Dan Smalley, “Yarattığımız sahnelerde gördüğünüz gerçek; onlar hakkında bilgisayar tarafından üretilen hiçbir şey yok” dedi. “Bu, ışın kılıçlarının veya foton torpidolarının fiziksel uzayda hiçbir zaman gerçekten var olmadıkları filmler gibi değil. Bunlar gerçektir ve onlara herhangi bir açıdan bakarsanız, o uzayda var olduklarını görürsünüz.”

Smalley ve üç yıl önce uzayda ekransız, serbest yüzen nesnelerin nasıl çizileceğini bulduklarında ulusal ve uluslararası ilgi toplayan araştırmacı ekibinin en son çalışması. Optik tuzak ekranları olarak adlandırılan bu ekranlar, havada tek bir parçacığı bir lazer ışınıyla yakalayıp sonra bu parçacığı hareket ettirerek, geride havada yüzen lazerle aydınlatılmış bir yol bırakarak oluşturulurlar; “Işık için 3B yazıcı” gibi.

Ulusal Bilim Vakfı KARİYER hibesi ile finanse edilen araştırma grubunun yeni projesi, bir sonraki seviyeye geçiyor ve ince havada basit animasyonlar üretiyor. Geliştirme, insanların yakın alanlarında bir arada bulunan holografik benzeri sanal nesnelerle etkileşime girebilecekleri sürükleyici bir deneyimin yolunu açıyor.

Smalley, “Çoğu 3B ekran bir ekrana bakmanızı gerektirir, ancak teknolojimiz uzayda yüzen görüntüler oluşturmamıza izin veriyor – ve bunlar fiziksel; biraz serap değil,” dedi Smalley. “Bu teknoloji, her gün fiziksel nesnelerin etrafında dönen veya gezinen veya patlayan canlı animasyonlu içerik oluşturmayı mümkün kılabilir.”

Bu prensibi göstermek için ekip, havada yürüyen sanal çubuk figürler yarattı. Sanal görüntüleri ve insanlar arasındaki etkileşimi, bir öğrencinin volümetrik ekranın ortasına bir parmağını yerleştirmesini ve ardından aynı sopa parmağını o parmak boyunca yürürken ve atlayarak filme alarak gösterebildiler.

Smalley ve Rogers, bu ve diğer son gelişmeleri bu ay Nature Scientific Reports’ta yayınlanan yeni bir makalede detaylandırıyor . Çalışma, optik tuzak ekranları için sınırlayıcı bir faktörün üstesinden geliyor: Bu teknolojinin sanal görüntüleri gösterme yeteneğinden yoksun olduğu durumlarda, Smalley ve Rogers, zamanla değişen perspektifli bir projeksiyon zemini kullanarak sanal görüntüleri simüle etmenin mümkün olduğunu gösteriyor.

Rogers, “Hareket paralaksıyla bazı süslü hileler oynayabiliriz ve ekranın fiziksel olarak olduğundan çok daha büyük görünmesini sağlayabiliriz” dedi. “Bu metodoloji, teorik olarak sonsuz boyutta bir ekrana kadar çok daha derin bir görüntü yanılsamasını yaratmamıza izin verecektir.”