• Çar. Ara 6th, 2023

Teknoloji eğitimin geleceğini nasıl şekillendiriyor

Nis 23, 2021 #Eğitim
teknoloji eğitimin geleceğini nasıl şekillendiriyorteknoloji eğitimin geleceğini nasıl şekillendiriyor

Şu anda dünyanın dört bir yanındaki üniversitelerin çok büyük zorluklarla karşı karşıya olduğuna şüphe yok. Yüz yüze öğrenme sınırlıdır. Öğrenciler ve personel, öğrenmenin getirdiği tüm aksamalarla birlikte, tecritte ve dışında hareket etmek zorunda kalıyorlar. Geleneksel sınav değerlendirmelerinin sosyal mesafeye göre tutulması zorlaşmaktadır. Ancak personel ve öğrenciler, doğru teknolojiyi kullanarak, yalnızca üniversite deneyimlerini geliştirmekle kalmayacak, aynı zamanda onlara işyeri için ihtiyaç duydukları becerileri de kazandıracak, yüksek kaliteli öğrenmenin, işbirliğinin ve öğretmenin yeni yollarını keşfediyorlar.

Son on yıldır köpüren dijital öğrenme devrimi nihayet burada. Ve bu devrim, ders içeriğini dijitalleştirmenin, çevrimiçi bir ödevi teslim etmenin veya çevrimiçi bir zaman çizelgesine sahip olmanın çok ötesine geçecek. Teknoloji şirketi Lenovo’nun küresel eğitim çözümleri direktörü Richard Henderson, “Öğrenciler ve öğretmenler için öğretim kaynaklarını yönetebilen, bağlantı kurabilen ve işbirliği yapabilen cihazlara sahip olmak artık hayati önem taşıyor, çünkü bir sonraki adım işbirliğine dayalı araçlar etrafında olacak,” diyor. dizüstü bilgisayar ve tablet yelpazesi. “Öğretmeninle nasıl bağlantıda kalıyorsun? Ve fikirlerinizi sınıf arkadaşlarınıza karşı test etmekten ve etkileşimden gelen hayati biçimlendirici öğrenmeyi oluşturmak için akranlarınızla nasıl bağlantı kurarsınız? “

Üniversiteler için, öğrenci deneyiminin bu hayati etkileşimli unsurunu Covid-19 kısıtlamaları sırasında devam ettirmek zordu: hızlı bir Yakınlaştırma çağrısına atlamak, harika bir uzun vadeli çözüm değildir. Ve belirsiz zamanlarda, eğitim kurumlarının Henderson’ın “öğretimsel süreklilik” dediği şeye ihtiyacı olduğu giderek daha açık hale geliyor – öğrenci nerede olursa olsun aynı araçları ve aynı teknolojiyi kullanıyor. Bu, örneğin herhangi bir uyarı yapmadan kendi kendini izole etmesi gereken bir öğrencinin yeni araçlara ihtiyaç duymadan evden bağlanabileceği anlamına gelir.

Henderson, “Bu karma sınıf fikri üzerinde çalışıyoruz” diyor. “Sınıfta öğrencilerin bağlanmasına olanak tanıyan bir kamera, mikrofon ve hoparlör gibi araçlara sahip olabilirsiniz. Öğretmen, öğrencilerin Microsoft Teams veya Zoom kullanarak katıldıkları bir ekrana sahip olacak. Bağlanan tüm öğrencileri görecekler. Öğrenciler, bu işbirliği platformunda akranlarıyla uzaktan etkileşim kurabilir ve hepsi bu teknoloji aracılığıyla birbirine bağlanır. Bu, büyük ölçüde bir sonraki aşama, ancak her şey düşündüğümüzden çok daha hızlı gerçekleşiyor. “

Öğretmenler ayrıca öğrencilerinin güçlü yönlerini ve becerilerini daha iyi anlamalarına yardımcı olacak daha iyi yöntemler arıyor ve Lenovo bu konuda onlara yardımcı olacak yapay zeka araçları geliştiriyor. Henderson, bunlar bir öğretmenin sınıf sırasında yapacağı değerlendirmelerin yerine geçmez, aksine onu geliştirir, diye açıklıyor Henderson. “Bu tamamen kişiselleştirilmiş öğrenmeyle ilgili – bir öğrencinin bireysel öğrenme yolunu ve ilerlemesini öğretmek. Doğru araçlara sahip olduğunuzda bu daha verimli olabilir. 100 öğrenciniz varken hangi öğrencilerin daha hızlı ilerlediğini anlamak zor olabilir! “

Teknolojiyi etkili bir şekilde kullanan bir üniversite, öğrencilerin iş yerindeki beklentilerini de her şekilde geliştirebilir. Bugünün işvereninin, örneğin standart olarak Microsoft Teams gibi platformlara aşinalık talep etmesi muhtemeldir. Ayrıca işbirliği yapmaya, uzaktan çalışmaya ve paylaşmaya ve evde öğrenme zamanlarını verimli bir şekilde yönetmeye alışkın mezunlar arıyor olacaklar. Ancak Henderson, yardımcı olabilecek yalnızca bu standart araçlar olmadığını söylüyor. Lenovo’nun teknolojisi aynı zamanda üniversite e-spor oyuncularının (çevrimiçi oyuncular) evlerinden bağlantı kurmasına ve takımlarını yönetmesine olanak tanıyor.

“E-sporla uğraşan öğrencilerin daha gelişmiş Stem alanlarına doğru ilerlediğini görüyoruz” diyor. “İçeri giremeyen oyuncular için üniversiteler için uzaktan oyun yönetimine izin veren bir yazılım üzerinde çalışıyoruz. Sanal bir ekibe ve tüm öğrencilerin nasıl olduğunu gösteren ve çevrimiçi turnuvaları koordine etmelerine olanak tanıyan bir panele sahip olabilirler. Ve bu, liderlik, ekip çalışması ve iletişimle ilgili gerçekten cesaret verici beceriler. İş gücü hazırlığı ve hazırlığı, yine teknolojinin planlayabileceği başka bir roldür. “

Üniversiteler ayrıca artık VR (sanal gerçeklik) ve AR (artırılmış gerçeklik) gibi sürükleyici teknolojilerin öğrenci deneyimini nasıl geliştirebileceğini ve daha derin öğrenmeyi nasıl sağlayabileceğini keşfetmeye başlıyor. Henderson, “AR veya VR gibi sürükleyici bir deneyimle bir şeyler öğrenen öğrencilerin aslında bir ders kitabından öğrenecek bir öğrenciye göre çok daha yüksek bilgi aktarımını koruduklarını araştırdık” diyor. “% 30 ila% 40 daha iyi performans gösteriyorlar. Artı, hem AR hem de VR artık ordudan müşteri hizmetlerine kadar eğitim için tüm sektörlerde yaygın olarak kullanılıyor. Bu nedenle, bir öğrencinin sanal gerçeklikte nasıl programlanacağını bilmesi gerekli olmasa da, tüm alanların daha verimli hale gelmesine yardımcı olmak için bu şeylerin nasıl kullanılabileceği konusunda bir farkındalığa sahip olmaları harikadır. “

Henderson, akıllı dijital dönüşümün her yerde gerçekleştiğini ve bugünün öğrencilerinin bir sonraki dalgasını yönlendireceğini söylüyor. “Teknoloji, eğitim deneyiminin çok önemli bir parçası haline geliyor. Bir sonraki aşama düşündüğümüzden çok daha erken geldi ve zorlu olsa da inanılmaz derecede heyecan verici. ”