• Pts. Tem 15th, 2024

Turizm Nedir? Turizm Çeşitleri Nelerdir?

May 5, 2021 #turizm
turizm çeşitleriturizm çeşitleri

Turizm, dünyanın en hızlı büyüyen endüstrilerinden biridir ve birçok ülke için önemli bir döviz ve istihdam yaratmaktadır. En dikkat çekici ekonomik ve sosyal olaylardan biridir. Turizm üzerine sayfalarca yazı yazılacak kadar geniş bir sektör olmakla beraber turizm haberleri sayfamızda güncel turizm gelişmelerini ve turizm sektörü ile ilgili son dakika haberlerini bulabilirsiniz.

Dünya ‘turu’ Latince tornus kelimesinden türetilmiştir ve ‘daire yapmak için bir araç’ anlamına gelir. Turizm , insanların sadece eğlence ve eğlence amacıyla asgari yirmi dört saatten en fazla altı aya kadar normal ikamet yerlerinden başka bir yere (geri dönme niyetiyle) taşınması olarak tanımlanabilir .

WTO (1993) ‘ya göre “Turizm, eğlence, iş ve diğer amaçlarla üst üste bir yıldan fazla olmamak üzere olağan ortamlarının dışındaki yerlerde seyahat eden ve kalan kişilerin faaliyetlerini kapsar.”

1963’teki Roma turizm konferansı , turizmi ‘kendi ülkesi dışındaki veya genellikle ikamet edip çalıştığı bir ülkeye ziyaret’ olarak tanımladı. Ancak bu tanım, konaklama endüstrisi için önemli bir para döndürücü ve istihdam kaynağı haline gelen iç turizmi hesaba katmadı.

UNWTO turistleri, ‘ziyaret edilen yerin içinden ödenen bir faaliyetin gerçekleştirilmesi ile ilgili olmayan eğlence, iş ve diğer amaçlarla arka arkaya bir yıldan fazla olmamak üzere olağan ortamlarına seyahat eden ve orada kalan kişiler’ ‘olarak tanımlamaktadır.

Britanya Turizm Derneği’ne göre ”turizm, insanların normalde yaşadıkları, çalıştıkları yerlerin dışına kısa süreli geçici hareketidir; ve bu destinasyonlarda kaldıkları süre boyunca aktiviteler. ” Bu tanım, insanların her türlü amaç için hareketini içerir.

Jumbos jetleri, düşük maliyetli havayolları ve daha erişilebilir havalimanları gibi teknoloji ve ulaşım altyapısının geliştirilmesi, turizmi ekonomik ve kullanışlı hale getirdi. Yaşam tarzında değişiklikler oldu – örneğin, artık emeklilik yaşındaki insanlar yıl boyunca turizmi sürdürüyor. Tur operatörleri ve seyahat acentelerinin agresif pazarlamasının yanı sıra internet üzerinden turizm ürünlerinin satışı turizmin büyümesine de katkı sağladı.

27 Eylül , her yıl dünya turizmi olarak kutlanmaktadır. Bu tarih, 1970’te olduğu gibi seçildi, UNWTO Tüzüğü kabul edildi. Bu günün amacı, uluslararası toplumda turizmin rolü konusunda farkındalık yaratmaktır.

Seyahat ve Turizm Tarihi
Seyahat, yeryüzündeki insanlık kadar eskidir. Varoluşunun başlangıcındaki adam, yiyecek, barınak, güvenlik ve daha iyi yaşam alanı arayışı için yeryüzünde dolaştı. Ancak zamanla bu tür hareketler yolculuk tutkusuna dönüştü.

Yaklaşık beş bin yıl önce, iklim değişiklikleri, azalan yiyecek ve barınma koşulları, Aryanların iklim değişiklikleri nedeniyle Orta Asya’daki evlerini terk etmeleri gibi, insanları başka yerlere sığınmak için evlerini terk etmelerine neden oldu. Belki de bu ticaretin, ticaretin ve endüstrinin gelişmesine yol açar.

Hindu ve Çin uygarlığı sırasında bir din, eğitim ve kültür hareketi başladı. Hristiyan misyonerler, Budist rahipler ve diğerleri dini mesajlar taşıyarak çok uzaklara seyahat ettiler ve uzaylı insanlar hakkında fantastik görüntüler ve fikirlerle geri döndüler.

Yüzyıllar boyunca, ulaşımın etkinliği ve insanların seyahat edebilecekleri yardım ve güvenlik nedeniyle insan hareketi artmaya devam etti. 15. yüzyılın sonunda İtalya, Avrupa’nın entelektüel ve kültürel merkezi haline geldi. Hem entelijansiya hem de aristokrasi için klasik mirası temsil ediyordu.

  1. yüzyılda seyahat, her genç İngiliz’in eğitiminin önemli bir parçası olarak görülmeye başlandı. Böylece seyahat, kişisel gelişimin ve en geniş anlamıyla eğitimin bir aracı haline geldi. Eğitim seyahati ‘ Büyük Tur ‘ olarak biliniyordu ‘ .

Sanayi devrimi, İngiliz toplumunun yapısında ve yapısında önemli değişiklikler getirdi. Bu nedenle, Britanya ekonomisi, modern turizmin başlangıcından büyük ölçüde sorumluydu. Aynı zamanda büyük ve müreffeh bir orta sınıf yarattı ve 18. yüzyılın ikinci yarısında ve 19. yüzyılın ilk çeyreğinde ulaşım sistemlerindeki büyük gelişme nedeniyle, giderek artan sayıda insan zevk için seyahat etmeye başladı.

Seyahat, başlangıçta hayatta kalma ihtiyacından (yiyecek, barınak ve güvenlik), ticareti genişletme arzusundan ve fethetme arayışından esinlenmiştir. Ulaşım sistemi, geniş ve bakir dünyayı yakın bir mahalleye dönüştürme merakını artırdıkça yeni bir endüstri, yani Seyahat ve Turizm yarattı. .

Ancak raylar, yollar, buharlı gemiler, otomobiller ve uçaklardaki gelişmeler teknolojinin tüm dünyaya yayılmasına yardımcı oldu. Daha önce seyahat sadece zengin insanlar için bir ayrıcalıktı, ancak sanayi devrimiyle birlikte senaryo tamamen değişti. Kalacak yerin yanı sıra ulaşım da orta ve işçi sınıfı vatandaşlar için uygun hale geldi.

Esasen, jet yolculuğu, iletişim, yeni teknoloji, turizm ve seyahatin gelişmesiyle birlikte dünyanın en büyük ve en hızlı büyüyen endüstrisi haline geldi.

Seyahat ve turizm, son zamanlarda küresel sahnede, toplam dünya ticaretinin% 12’sinden fazlasını oluşturan ve yıllık yüzde 8 oranında büyüyen baskın bir ekonomik güç olarak ortaya çıktı.

Turizmin Türleri

Turizmin iki türü ve çeşitli biçimleri vardır. İnsan turizmi hareketinin temelinde iki türe ayrılmıştır. Bunlar aşağıdaki gibidir:

Uluslararası Turizm
İnsanlar yabancı bir ülkeyi ziyaret ettiğinde buna Uluslararası Turizm denir . Yabancı bir ülkeye seyahat etmek için geçerli bir pasaport, vize, sağlık belgeleri, döviz vb. Gerekir.

Uluslararası turizm ayrıca iki türe ayrılır; Gelen Turizm ve Giden Turizm.

Gelen Turizm
Bu, belirli bir ülkeye giren yabancı kökenli turistleri ifade eder. İnsanlar ev sahibi / ana vatanı dışında başka bir ülkeye seyahat ettiğinde, o ülkeye seyahat ettiği ülke için gelen turizm denir. Örneğin, Hindistan kökenli bir turist Japonya’ya seyahat ettiğinde, Japonya için Gelen turizmdir çünkü yabancı turist Japonya’ya gelir.

Giden Turizm
Bu, menşe ülkesinden başka bir ülkeye seyahat eden turistleri ifade eder. Turist yabancı bir bölgeyi gezdiğinde kendi ülkesi için giden turizmden ziyade kendi ülkesi dışına çıkmaktadır. Örneğin, Hindistan’dan bir turist Japonya’ya seyahat ettiğinde bu, Hindistan için giden turizm ve Japonya için Gelen turizmdir.

Yurtiçi Turizm
Halkın kendi ülkesi içindeki turizm faaliyeti iç turizm olarak bilinir . Aynı ülke içinde seyahat etmek daha kolaydır çünkü resmi seyahat belgeleri ve zorunlu sağlık kontrolleri ve döviz gibi sıkıcı formaliteler gerektirmez. İç turizmde, bir gezgin genellikle pek çok dil sorunu veya döviz bozdurma sorunu ile karşılaşmaz.

Turizm Formları
Turizmin ziyaret amacı ve alternatif biçimler temelinde çeşitli biçimleri vardır. Bunlar ayrıca doğalarına göre birçok türe ayrılır. Turizm biçimleri aşağıdaki gibidir:

Turizm Çeşitleri

Bu yazıda, turizm hakkında ne olduğunu ve türlerinin neler olduğunu bulabilirsiniz. Turizm haberleri sayfamızı ziyaret etmeyi unutmayınız.

Turizm, yerleri ziyaret eden kişilere konaklama ve ilgili hizmetleri sağlama işini ifade eder. Turizm iki unsur içerir, yani varış noktasına yolculuk ve konaklama.
Turizm, ikamet ettikleri yer dışındaki destinasyonlarda yaşayan insanların geçici ve kısa vadeli bir anıdır. Turizm, rekreasyon, görülme, tıbbi nedenlerle hac, macera vb. Amaçlarla yapılmaktadır.

Turizm türleri ve Çeşitleri

Aşağıda bazı Turizm Çeşitleri verilmiştir:

  1. Eğlence turizmi:
    Turizm, genellikle rekreasyon amaçlı bir faaliyettir. Çoğu turizmin değişmesi ve dinlenilmesi gerekiyordu; Paket turların bu kadar popüler olmasının nedeni budur.
  2. Çevre turizmi:
    Zengin ve varlıklı turistler, kirlilikten arındırılmış havayı soludukları uzak yerlere daha fazla ziyarette bulunmaları için tercih edilir.
  3. Tarihsel turizm:
    Turist, atamızın belirli bir bölgede nasıl yaşadığını ve yönetildiğini bilmekle ilgileniyor. Miras alanlarını, tapınakları, kiliseleri, müzeleri, kaleleri vb. Ziyaret ederler.
  4. Etnik turizm:
    Bu, rotalarına bakarak uzak yerlere seyahat eden ve aile yükümlülüklerine katılan insanları ifade eder. Evlilik ve ölüm, insanları kendi memleketlerinde bir araya getirir. Yaşamlarının ilerleyen dönemlerinde yurtdışına yerleşen kişiler, etnik turizmi canlandırmak için doğdukları yeri ziyaret ederler.
  5. Kültür turizmi:
    Bazı insanlar, diğer insanların veya toplulukların nasıl kaldığını, hayatta kaldığını ve geliştiğini bilmekle ilgilenir. Sanat ve müziklerini uyguladıkları kültür bizimkinden farklı. Bu yüzden bilgi edinmek, kültürü iyi anlamak, kültüre aşina olmak için yolculuk yaparlar.
  6. Macera turizmi:
    Gençler arasında macera turu yapma eğilimi var. Trekking,
    kaya tırmanışı, nehir raftingi vb. İçin gidiyorlar. Kamp ateşi düzenliyorlar ve mavi gökyüzünün altında kalıyorlar. Bu turizm, strese tahammül edebilen güçlü sinirlere sahip insanlar içindir.
  7. Sağlık turizmi:
    Son yıllarda sağlık turizmi oldukça popüler hale geldi. İnsanlar doğa tedavi merkezlerini ve uzman tedavi sunan hastaneleri ziyaret ediyor. Birçok yabancı tedavi için Hindistan’ı ziyaret ediyor çünkü ülkelerindeki benzer hizmetler pahalı.
  8. Din turizmi:
    Hindistan, nüfusun çok dinli bileşimini temsil ediyor. İnsanların dini görevlere katılmaları ve dini önemi olan yerleri ziyaret etmeleri için çeşitli paket turlar düzenleniyor. Örneğin Char Dham yatra.
  9. Müzik turizmi:
    İnsanların şarkı söyleme, müzik dinleme ve eğlenme anlarını içerdiği için zevk turizminin bir parçası olabilir.
  10. Köy turizmi:
    Çeşitli köy destinasyonlarını popülerleştirmek için seyahat etmeyi ve turları düzenlemeyi içerir.
  11. Yaban hayatı turizmi:
    Çevreci ve hayvan dostu bir turizm olabilir. Yaban hayatı turizmi, vahşi hayvanları doğal ortamlarında izlemek demektir. Turizm, insanların rekreasyonel veya boş zaman etkinlikleri için bir faaliyettir. Aynı zamanda zihni tazelediği ve hayatımızın stresini azalttığı için hayatımızın önemli bir parçasıdır.


Turizm Sınıflandırması
Turizm altı farklı kategoriye ayrılabilir seyahat amacına göre . Bunlar aşağıdaki gibidir:

1) Eğlence : Rekreasyon veya boş zaman turizmi, kişiyi günlük hayatın zorluğundan uzaklaştırır. Bu durumda, insanlar boş zamanlarını tepelerde, deniz sahillerinde vb.

2) Kültürel : Kültür turizmi, kültürel ve entelektüel merakı tatmin eder ve eski anıtlara, tarihi veya dini öneme sahip yerlere vb. Ziyaretleri içerir.

3) Spor / Macera : Golf oynamak, kayak yapmak ve yürüyüş yapmak için yapılan geziler bu kategoriye girer.

4) Sağlık : Bu kategori altında insanlar tıbbi, tedavi amaçlı seyahat eder veya kaplıcalar, spa yogası vb. Gibi iyileştirici olanakların bulunduğu yerleri ziyaret eder.

5) Kongre Turizmi : Seyahatin giderek daha önemli bir bileşeni haline geliyor. İnsanlar işleri, meslekleri veya ilgi alanlarıyla ilgili kongrelere katılmak için bir ülke içinde veya denizaşırı ülkelerde seyahat ederler.

6) Teşvik Turizmi : Tatil gezileri, satışta yüksek hedeflere ulaşan bayi ve satıcılara büyük firmalar tarafından teşvik olarak sunulmaktadır. Bu, turizmde yeni ve genişleyen bir olgudur, Bunlar nakit teşvik veya hediye yerine, Bugün teşvik turizmi sadece ABD’de 3 milyar dolarlık bir iştir.

Turizmin Doğası
Sosyo-ekonomik bir fenomen olarak turizm, turistlerin ve ziyaretçilerin kendi çevrelerinden uzakta, seyahat ve turizm endüstrisi ve ev sahibi destinasyon tarafından sunulan faaliyet ve deneyimlerini kapsar. Bu aktivite deneyimi ve hizmetlerinin toplamı bir turizm ürünü olarak görülebilir.

Turizm sistemi arz ve talep olarak tanımlanabilir. Turizm planlaması, talepler ve arz arasında bir denge kurmaya çalışmalıdır. Bu, yalnızca pazar özelliklerinin ve eğilimlerinin değil, aynı zamanda pazar ihtiyaçlarını karşılamak için planlama sürecinin de anlaşılmasını gerektirir.

Çoğunlukla çekirdek üretici pazarlardan gelen turistler, talep tarafı olarak tanımlanır; arz tarafı, ziyaretçiler için tasarlanan ve yönetilen tüm tesisleri, programları, cazibe merkezlerini ve arazi kullanımlarını içerir. Bu arz yönlü faktörler, özel girişimin, kar amacı gütmeyen kuruluşların ve hükümetin kontrolü altında olabilir. Turizmle ilgili kaynakların sürdürülebilir gelişimi ve yönetimini sağlamak için yeni ve yenilikçi ortaklık biçimleri de gelişmektedir.

Arz ve talep tarafının, destinasyona sermaye, emek, mallar ve turist harcamaları gibi kaynak akışları ve destinasyondan turist üreten bölgeye pazarlama, tanıtım, turist eserleri ve deneyimlerin akışıyla bağlantılı olduğu görülebilir.

Buna ek olarak, bazı turist harcamaları, yabancı turizm yatırımcılarının karlarının ülkesine geri gönderilmesi ve destinasyonda turistlere sağlanan iyileştirilmiş mal ve hizmetlerin ödenmesi yoluyla, alan üreten ziyaretçilere geri sızabilir. Ulaşım , hem varış noktasına hem de varış noktasına önemli bir bağlantı sağlar.

Turizmin Önemi
Ayrılmaz bir şekilde birbiriyle bağlantılı olan turizm ve otelcilik , dünyanın en büyük gelir getiren işletmeleri arasındadır. Onlar da en iyi işverenler arasındadır. Seyahat oldukça yaygın hale geldiğinden, son birkaç on yılda turizmde yükseliş eğilimi var. İnsanlar iş, tatil, zevk, macera ve hatta tıbbi tedavi için seyahat ederler.

Turizmle ilgili işle ilgili çeşitli faaliyetler ile sektör, döviz kazandırmanın yanı sıra istihdam yaratma konusunda muazzam bir potansiyele sahiptir. Dünyada ekonomileri öncelikle turizm tarafından yönlendirilen Mauritius, Malezya, Singapur, Fiji ve Karayipler gibi birçok ülke var. Turizm, bir ülkenin ekonomik büyümesine aşağıdaki şekillerde katkıda bulunabilir:

İstihdam Yaratma
Doğrudan hizmet sağlayıcıları ( otel , restoranlar, seyahat acenteleri , tur operatörleri , rehber ve tur eskortları vb.) Arasında ve dolaylı hizmet sağlayıcıları (otel ve restoran tedarikçileri, ek konaklama gibi) arasında çok sayıda iş yaratır . vb.)

Altyapı Geliştirme
Turizm, altyapı gelişimini teşvik eder. Önemli bir ticari veya eğlence yeri haline gelmek için, herhangi bir konum, demiryolu, karayolu ve hava taşımacılığı yoluyla iyi bağlantı, yeterli konaklama, restoranlar, iyi gelişmiş bir telekomünikasyon ağı ve tıbbi tesisler gibi gerekli tüm altyapıya ihtiyaç duyacaktır. diğerleri.

Döviz
Diğer ülkelere seyahat eden insanlar konaklama, ulaşım, gezi, alışveriş vb. İçin büyük miktarda para harcar. Bu nedenle, gelen bir turist herhangi bir ülke için önemli bir döviz kaynağıdır.

Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi (WTTC) 1997’de yirmi birinci yüzyıl ekonomisine üç sektörün hakim olacağını tahmin ediyor: telekomünikasyon, bilgi teknolojisi ve turizm. Seyahat ve turizm sektörü son 25 yılda yüzde 500 büyüdü.

Şimdi bu parlak görünüme ve beklentilere rağmen, turizm ve otelcilik endüstrileri, ulusal ekonomilerdeki dalgalanmalara ve dünyadaki olaylara, özellikle de zaman zaman iş dünyasına ağır darbeler vuran terörist saldırılara karşı çok savunmasızdır.

Son yıllarda, Hindistan’ın Mumbai kentindeki Taj ve Oberoi’nin terörist kuşatması (26 Kasım 2008); Amerika Birleşik Devletleri’ndeki Dünya Ticaret Merkezi saldırısı (11 Eylül 2001); Endonezya’nın Bali adasındaki bir otelde bombalama (12 Ekim 2002); 26 Aralık 2004 tarihinde Güneydoğu Asya ve Güney Asya’da binlerce kişinin hayatını kaybettiği ve bunun sonucunda turizmin vurulduğu tsunami. Bununla birlikte, sektör artık işine geri dönüyor.

Turizmin Etkileri
Bir turizm endüstrisi kurmak veya geliştirmek, harcamaların yanı sıra kazançları, maliyetleri ve faydaları da içerir. Bu etkiler planlamanın başlangıcından itibaren dikkate alınırsa, zayıf yönler ve tehditler en aza indirilirken güçlü yönler ve fırsatlar en üst düzeye çıkarılabilir.

Her destinasyon turizm özellikleri açısından farklı olacaktır. Turizmin maliyeti ve faydaları her destinasyonda farklılık gösterecektir ve bir destinasyonun yerel ve bölgesel bağlamındaki turizme ve diğer faaliyetlere bağlı olarak zamanla değişebilir.

Ekonomik Etkiler
Turizm faaliyetleri, ülkenin ekonomisini ve destinasyonun yerel ekonomisini etkiler.

Ekonominin Faydaları
Turizm, doğrudan turizm sektöründe ve destek ve kaynak yönetimi sektörlerinde yerel istihdam yaratır.
Turizm, karlı yerel endüstrileri, otelleri ve diğer konaklama tesislerini, restoranları ve yemek hizmetlerini, ulaşım sistemlerini, el sanatlarını ve rehberlik hizmetlerini teşvik eder.
Turizm, ülke için döviz yaratır ve yerel ekonomiye sermaye ve yeni para enjekte eder.
Turizm, yerel ekonomiyi çeşitlendirmeye yardımcı olur.
Geliştirilmiş turizm altyapısı.
Turizmden elde edilen vergi gelirlerini artırın.
Ekonomik Maliyetler
Turizm faaliyetinin yarattığı yüksek talep, arazi, konut ve günlük yaşam için gerekli olan bir dizi malın fiyatını artırabilir.
Sağlık hizmetleri sunumuna ve polis hizmetlerine yönelik talepler, yerel vergi matrahı pahasına turist sezonlarında artmaktadır.
Sosyal Etkiler
Turizm, destinasyonun toplumunu iyi olduğu kadar kötü de etkiler. Yerel topluluklara fayda sağlar ve maliyetlidir.

Sosyal Faydalar
Bir topluluğun kalitesi, turizm yoluyla ekonomik çeşitlendirme ile artırılabilir.
Turizm için oluşturulan rekreasyonel ve kültürel tesisler yerel toplulukların yanı sıra yerli / yabancı ziyaretçiler tarafından da kullanılabilir.
Kamusal alan, turizm faaliyeti yoluyla geliştirilebilir ve genişletilebilir.
Turizm Yerel toplumun itibarını artırır ve farklı geçmişe sahip insanlar arasında daha fazla anlayış ve iletişim için bir fırsat sağlar.


Sosyal Maliyetler
Hızlı turizm büyümesi, yerel olanakların ve kurumların hizmet taleplerini karşılayamamasına neden olabilir.
Uygun planlama ve yönetim olmadan, turizmin gelişmesine çöp, vandalizm ve suç sıklıkla eşlik eder.
Turizm aşırı kalabalık ve trafik sıkışıklığını beraberinde getirebilir.
Ziyaretçiler beraberlerinde maddi zenginlik ve görünürde özgürlük getiriyorlar. Ev sahibi topluluğun gençleri, bu turistlerin getirdiği ekonomik beklentilere özellikle duyarlıdır ve geleneksel toplum yaşam tarzlarının tamamen bozulmasına neden olabilir.
Topluluk yapısı, örneğin topluluk bağları, demografi ve kurumlar değişebilir.
Sosyal ve kültürel çevrenin özgünlüğü turizm taleplerini karşılamak için değiştirilebilir.


Kültürel Etkiler
Turizm faaliyetleri aynı zamanda ev sahibi ülkenin kültürünü de etkiler. Turizmin birçok olumlu ve olumsuz kültürel etkisi vardır.

Kültürel Faydalar
Turizm yerel kültürel bilinci artırabilir.
Turizm, arkeolojik alanların, tarihi binaların ve bölgelerin korunması için ödeme yapmaya yardımcı olmak için gelir üretebilir.
Kültürlerin kabul edilemez düzeylere değiştirilmesine yönelik eleştirilere rağmen, kültürel bilgi ve deneyimin paylaşımı turizm destinasyonlarının ev sahipleri ve konukları için faydalı olabilir ve yerel gelenek ve zanaatların yeniden canlanmasına neden olabilir.


Kültürel Maliyetler
Toplumdaki gençler turistlerin konuşma ve kıyafetlerini taklit etmeye başlar.
Tarihi alanlar, turizmin gelişmesi ve baskılarla zarar görebilir.
Kültürel geleneklerde uzun vadeli zararlar ve kültürel değerlerin aşınması, ev sahibi ülke için kabul edilebilir bir düzeyin ötesinde kültürel değişime neden olabilir.
Çevresel Etki
Turizm, çevreye olumlu olduğu kadar olumsuz yönde de etki eder. Bu etkiler aşağıdadır.

Çevresel faydalar
Doğa temelli turizmin bir gereği olarak parklar ve doğa koruma alanları oluşturulabilir ve ekolojik koruma desteklenebilir.
İyileştirilmiş atık yönetimi sağlanabilir.
Çevreye karşı artan farkındalık ve endişe, doğa temelli turizm faaliyetlerinden ve gelişiminden kaynaklanabilir.
Çevresel Maliyetler
Bölgenin fiziksel bütünlüğünde olumsuz bir değişiklik.
Hızlı gelişme, aşırı gelişme ve aşırı kalabalık, bir bölgenin fiziksel ortamını ve ekosistemlerini sonsuza kadar değiştirebilir.
Parkların ve koruma alanlarının bozulması.
Turizmle İlgili Sektörler
Yıllar geçtikçe, turizm popüler bir küresel faaliyet haline geldi. Turistler, seyahatlerinin niteliğine ve amacına bağlı olarak belirli tesis ve hizmetlere ihtiyaç ve talep ederler. Bu, endüstri oranlarını kazanmış çok çeşitli ticari faaliyetlere yol açmıştır. Bu nedenle, seyahat ve turizm günümüzde çok çeşitli ilgili endüstrileri temsil etmektedir.

Oteller
Oteller, konaklama, yemek ve diğer konuk hizmetlerini sağlayan ticari kuruluşlardır. Seyahat ve turizm endüstrisinde, otelcilik sektörü çok önemli bir rol oynamaktadır, çünkü tüm turistler varış noktalarında kalacak bir yere ihtiyaç duyarlar ve özel ihtiyaç ve zevklerine uygun çok daha fazla hizmet ve tesise ihtiyaç duyar.

Restaurantlar
Restoranlar, müşterilere hazır yiyecek ve içecek sunan perakende işletmeleridir. Seyahat ve turizm endüstrisinde, turistler ziyaret ettikleri yerlerin yerel mutfaklarını denemekten hoşlandıkları için restoranlar ve diğer yiyecek ve içecek mekanları çok önemlidir.

Perakende ve Alışveriş
Turistler günlük ihtiyaçları için alışveriş yaptıkları ve hatıra ve hediyelik eşya aradıkları için perakende sektörü çok önemlidir. Son yıllarda, dünyanın bazı şehirleri, giyim, elektronik eşya, mücevher ve antika gibi çeşitli ürünler sunarak alışveriş tutkunu olan insanları çekmek için alışveriş destinasyonları olarak tanıtıldı. İtalya’daki New York, Paris, Londra ve Milano, dünyanın moda cennetleri olarak ünlüdür.

Ulaşım
İnsanların ve malların bir yerden diğerine hareketidir. İyi gelişmiş bir ulaşım endüstrisi ve altyapısı, herhangi bir seyahat ve turizm girişiminin başarısının ayrılmaz bir parçasıdır.
Seyahat Acenteleri
Bir seyahat acentesi , havayolları, araba kiralama, yolcu gemileri, oteller, demiryolları, ve gezi gibi tedarikçiler adına müşterilere seyahatle ilgili ürünler ve hizmetler, özellikle paket turlar satan bir perakende iş.

Seyahat acenteleri, pasaport, vize vb. Kolaylıkların yanı sıra müşterilerinin güzergahını planlarken, seyahatleri, kalışları ve gezileri için gerekli düzenlemeleri yaptıkları için çok önemli bir rol oynarlar.

Tur operatörleri
Bir tur operatörü , bir turun çeşitli unsurlarını bir araya getirir. Genellikle bir tatil yaratmak için tur ve seyahat bileşenlerini birleştirir. Tur operatörleri, seyahat ve turizm endüstrisinde önemli bir rol oynamaktadır.

Turistik Yerler
Bir turist cazibe merkezi, tipik olarak doğasında var olan veya sergilenen kültürel değeri, tarihi önemi, doğası veya inşa güzelliği veya eğlence fırsatları nedeniyle turistler için ilgi çekici bir yerdir. Bunlar turizm sektörünün temel temelleridir.

Kültür Endüstrileri
Kültürel veya yaratıcı endüstriler, doğası gereği kültürel olan ve genellikle fikri mülkiyet haklarıyla korunan mal ve hizmetlerin yaratılmasından, üretilmesinden ve dağıtımından sorumludur. Turistler kültürel öneme sahip yerleri ziyaret etmeyi ve bölgenin kültürüne dalmayı sevdiklerinden, kültür endüstrisi seyahat ve turizm için çok önemlidir.

Boş Zaman, Rekreasyon ve Spor
Boş zaman veya boş zaman, iş dışında geçirilen ve temel ev içi faaliyetler arasındaki bir süredir. Rekreasyon veya eğlence, bedeni veya zihni terapötik tazeleme için tasarlanmış bir şekilde zaman geçirmektir. Boş zaman daha çok bir eğlence veya dinlenmeye benzerken, rekreasyon canlandırıcı ve yönlendirici bir şekilde aktif katılım gerektirir.

Dünyanın daha zengin bölgelerindeki insanlar gittikçe hareketsiz bir yaşam tarzına öncülük ettikçe, rekreasyon ihtiyacı arttı. Bunlar seyahat ve turizm sektöründe önemli bir rol oynamaktadır.