• Paz. Ara 3rd, 2023

Yoksulluğun çocuklarda görülen çocukluk gelişimi üzerindeki etkileri

May 11, 2021 #dünya, #ekonomi
Yoksulluğun çocuklarda görülen çocukluk gelişimi üzerindeki etkileriYoksulluğun çocuklarda görülen çocukluk gelişimi üzerindeki etkileri

Ülke çapında yapılan bir çalışmada, UCLA araştırmacıları, sağlık eşitsizliklerinin 5 yaş gibi küçük çocuklarda ölçülebileceğini bulmuşlardır. Sağlık İşleri’nde yayınlanan araştırma, giderek büyüyen bir literatüre katkıda bulunuyor ve aynı zamanda fakir olan beyaz olmayan çocukların beyaz meslektaşlarına göre daha fazla sağlık eşitsizlikleriyle karşı karşıya olduğunu buluyor.

Araştırmacılar, çocukların fiziksel, sosyal, duygusal ve dil gelişiminin bir ölçüsü olan Erken Gelişim Aracı’nı (EDI) uygulamak için Amerika Birleşik Devletleri’nin 98 okul bölgesinde anaokulu öğretmenlerini eğitti.

Değerlendirme, 2010-2017 yılları arasında 185.000’den fazla anaokuluna uygulandı. Sonuçları analiz ettikten ve çocukların yaşadığı yere göre ilişkilendirdikten sonra, araştırmacılar, en düşük gelirli mahallelerdeki çocukların yüzde 30’unun bir veya daha fazla sağlık alanında savunmasız olduğunu buldu. yüksek gelirli ortamlardaki çocukların yüzde 17’sine kıyasla gelişme.

Araştırmacılar ayrıca, gelişimsel kırılganlıktaki gelire bağlı farklılıkların, farklı etnik ve ırksal gruplardan çocuklar arasında önemli ölçüde farklılık gösterdiğini buldular. Örneğin, siyah çocuklar en yüksek risk altındaydı, onu Latin / o çocuklar izliyor. Asyalı çocuklar en düşük risk altındaydı. Siyah çocuklar ve beyaz çocuklar arasındaki gelişimsel kırılganlık farklılıkları en yüksek sosyoekonomik düzeylerde belirgindi ve düşük gelirli mahallelerden Siyah beyaz çocuklar için daralma eğilimindeydi. Bu tür erken dönem eşitsizliklerinin çocukların uzun vadeli gelişimi üzerinde derin bir etkisi olabilir ve bu da yetişkinlerde diyabet, kalp hastalığı, uyuşturucu kullanımı, akıl sağlığı bozuklukları ve bunama gibi kronik rahatsızlıkların daha yüksek oranlarına yol açar.

UCLA Sağlıklı Çocuklar, Aileler ve Topluluklar Merkezi direktörü MD baş araştırma yazarı Neal Halfon, “Bulgularımız küçük çocuklar için belirgin ırksal eşitsizliklerin altını çiziyor” diyor. “Diğer birçok çalışma, sağlık ve eğitim sonuçlarında gelir kalıplarını ve ırksal eşitsizliği vurguladı. Bu çalışma gösteriyor ki, bu eşitsizlik kalıpları çocuklar okula başlamadan önce açıkça görülüyor ve ölçülebilir.” Halfon ayrıca UCLA’daki David Geffen Tıp Fakültesi, Fielding Halk Sağlığı Okulu ve Luskin Halkla İlişkiler Okulu’nda pediatri, halk sağlığı ve kamu politikası profesörüdür.

Rapor ayrıca çocuk gelişimindeki eşitsizlikleri en mikro düzeyde anlamanın değerinin altını çiziyor. “EDI, Census-tract düzeyindeki mahalle risk endekslerinde bildirildiği ve bunlarla bağlantılı olduğu için, bu ölçüm aracı şehirlerin ve yerel taban çabalarının ırksal eşitsizlikleri ele almak için hedefli destek ve hizmetler geliştirmesine yardımcı oluyor,” diye ekliyor ortak yazar Lisa Stanley, UCLA Sağlıklı Çocuklar, Aileler ve Topluluklar Merkezinde Erken Çocukluk Toplum Sistemlerini Dönüştürmek.

EDI aracı, Ontario, Kanada’daki Offord Çocuk Çalışmaları Merkezi’nde Dr. Dan Offord ve Dr. Magdalena Janus tarafından geliştirildi ve uluslararası olarak onaylandı ve Kanada, Avustralya ve diğer ülkelerde yaygın olarak kullanıldı. EDI ilk kez 2009 yılında UCLA tarafından Santa Ana’da First Five Orange County ile ortaklaşa denendi. Son 10 yılda UCLA, 18 eyalete yayılan 85’ten fazla toplulukta şehir ve okul bölgesi liderlerinin ABD’deki 350.000’den fazla anaokulunun sağlığını, gelişimini ve refahını değerlendirmesini sağlamıştır.

UCLA araştırmacıları, eşitsizliklerin temel nedenlerini ele almak için kendi girişimlerini geliştirmelerine yardımcı olmak için bu verileri yerel topluluklar için erişilebilir hale getiriyor. Centre for Healthier Children, Families, coğrafi bilgi sistemleri lideri ortak yazar Efren Aguilar, “Bu bulgular sadece karşılaştığımız eşitlik zorluklarını vurgulamakla kalmıyor, aynı zamanda çocukların gelişmesini sağlamaktan sorumlu tüm sistemlerin gerçekten adaletsiz tasarımını da ortaya koyuyor” diyor. ve UCLA’daki Topluluklar. “Yalnızca marjinal toplulukların tarihsel sömürüsünü ve dışlanmasını ele alarak, geçmişin acılarını ve sömürücü uygulamalarını onarmaya başlayabilir ve topluluk sistemlerimizi tüm çocukların gelişmesi için yeniden tasarlayabiliriz.”